mandag den 2. maj 2011

Symaskinen.(Kjole til dukken)

I forhold til symaskinen kan jeg finde ud af, at hæfte. Skifte tråd, rulle op på en ny spole og at sy i forskellige typer såsom zig zag osv. Dvs at jeg kan de nødvendige ting der skal til for at sy.

Kjolen til min heksedukke lavede jeg ovre på skolen, derfor har jeg desværre ikke billeder af selve processen, men jeg vil beskrive den.

Jeg fandt noget stof som ville egne sig til min heksedukke. Nervøs Velour.

Først lagde jeg stoffet dobbelt, (med bagsiden udad) og tegnede det jeg ville lave, med kridt. Derefter klippede jeg stoffet til.

Jeg syede omridset og lod diverse åbninger være åbne, så arme hode osv kunne være der

Da omidset var syet slog jeg ærmerne og bunden af kjolen op, så det fik en pæn kant.
Derefter vendte jeg kjolen om og den var færdig.

Jeg kan godt tænke mig at blive bedre til at sy gennerelt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar