onsdag den 21. september 2011

Friluftsliv Fisk på trangia

nu har jeg længe haft et trangiasæt som jeg slet ikke har fået afprøvet, derfor vil jeg lave denne ret relateret til fisketuren, på trods af at jeg ikke fangede noget :/

Fisk med stærk sauce ( Trangia )
Antal: 2-4
Ret : Hovedretter
Ingrediens : Øvrige Fisk
Oprindelsesland : Ukendt oprindelsesland
Indsendt : 2003-04-21

Ingredienser: 5-600 g. friskfanget eller tørret fisk
Olivenolie til stegning
2 tsk. carry
2 tsk. cayenne- chillipeber
4 fed hvidløg
1 ds. koncentreret tomatpure
Evt. soyasauce
5 dl. cremefraishe

Svits krydderierne og hvidløg i olien. Tilsæt de øvrige ingredienser inkl. den dejlige nyfangede ørred ;-). Kog den op og server den forrygende varm.

Serveres med med ris og brød og kold fjeldvin til.

Det er en lille detalje man skal huske, det er at fløde og cremefraichen ikke er brugbar efter længere tid, udenfor køleskabet, men optil 3 dage kan godt gå an.

Fra:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=10490

Mit mini trangia sæt.



Ingredienserne til maden. Fisken har jeg snydt med eftersom jeg ikke selv kunne fange en fisk :(



Ih du godeste ! Først vil det ikke tændes og nu det her !


Jeg stegte fisken med kryderierne først så jeg var sikker på den var igennem.
derefter kom resten i gryden.


Det undrede mig noget at det smagte rigtigt godt, for lækker så det ikke ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar