onsdag den 21. september 2011

Friluftsliv 3 fiske og vandreturen. Oplevelsen.

Tur til Visby fiskesø.

Jeg havde som frilufts aktiviteter valgt, at tage på vandretur og fisketur.

Jeg pakkede mine ting som jeg skulle bruge i en rygsæk, tog hunden og min fiskestang (Lånt) med med på turen.

Det var meget hyggeligt på turen. vejret var dog som de fleste dage denne sommer lidt våd.
Da vi gik hjemmefra støvregnede det dog kun og der var vindstille, i det hele taget godt vejr for denne sommer kan man sige ;)

Planen var at jeg ville, prøve, at fange en fisk som så senere skulle renses og steges over bål, desværre fangede jeg bare ikke noget :(

Jeg kan ikke forstå at man kan være så dårlig til at fiske som jeg er, for som barn/ung fiskede jeg meget med min veninde og hendes far og der fangede jeg heller ikke noget. Jeg har aldrig fanget en fisk og føler det lidt som om at alle andre kan undtagen mig. Altså hvor svært kan det være!

Denne gang troede dog egentligt, at heldet ville være med mig, for der var virkeligt rigtigt rigtigt mange fisk i søen og de sprang op ad vandet, og svømmede forbi krogen mange gange, men ak nej ingen held. Der var dog en der bed på krogen men den satte sig ikke fast:( Ærgeligt.
Der var også en fisk der var i det lave vand og rodede rundt, jeg havde helt lyst til at hoppe ned og tage den op.

Udfordringen i disse aktiviter lå i at, gå den lange tur ned til søen og rundt ad grusvejen og tilbage ad en anden vej.
Men også at sidde stille og slappe af i længere tid, hvilket jeg synes kan være svært i en travl hverdag. Bare det at tage sig tid til den lange tur og at side stille og fiske var en udfordring.

Da jeg kom derned betalte jeg og fandt et hyggeligt stille sted hvor jeg synes, at der var rart at stå, der var 3 andre fiskere 2 af sad ved den bagerste sø længere nede og den 3 stod for enden af den sø jeg fiskede i.

Jeg var til, at starte med lidt urolig i kroppen jeg tror det var hverdagens præg på mig der har sat sit spor dog havde noget af gå turen allerede tunet mig lidt ned tror jeg.
Det at jeg ikke skulle noget var underligt, der er nemlig gang i mig til hverdag, hvor der er så meget at gøre hele tiden.

Efter et stykke tid begyndte jeg at slappe af og affinde mig med at der faktisk ikke var noget jeg liiige skulle og at jeg skulle stå stille.
Efter et stykke tid begyndte det faktisk at blive rart og jeg fandt helt ro indeni. Jeg tror det er roen og det at komme lidt væk fra den stressede hverdag, der gør et at der er nogen der elsker at fiske.

På et tidspunkt begyndte det at regne, det var ikke lige så sjovt, det ville have været meget hyggeligere på en solskinsdag, men hyggeligt var det nu alligevel :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar