onsdag den 22. juni 2011

Historien om lillefuglen

Jeg var på vej mod en anden fold med 2 ponyer. Jeg gik på vejen og lige der midt på kørebanen lå en fugl. Åh nej den var nok blevet kørt ned :( Jeg tog det lille kræ op og puttede den i lommen, den lå helt stille i lommen, nok fordi at det var mørkt og at den der kunne gemme sig. Da jag havde afleveret ponyerne på folden tog jeg og min lillesøsters kæreste et kig på den, bredte vingerne ud og kiggede, de så finde ud. Først sad den stille og kiggede, der efter fløj den lidt satte sig og lidt efter fløj den igen. Altså kunne den godt flyve bare ikke ret langt ad gangen.

Så ringede jeg til en dyrlæge der havde kontakt til en vildtplejestation. Dyrlægen sagde, at den ikke behøvede pleje, men at vi skulle sætte den ud i nærheden af det sted den blev fundet og gerne ved nogle buske eller lign, så den lige kunne flyve op hvis der skulle komme en kat eller andet. Hun sagde også, at forældrene nok skulle finde den igen.

jeg cyklede ud med fuglen og satte den på jorden ved nogle gantræer, så fløj den op i et af dem :) Jeg var helt vildt glad for, at den fløj derop, for så var jeg sikker på, at den nok skulle klare sig mod katte og hunde og kunne komme i sikkerhed.

jeg tror måske, at ungen havde været, så afkræftet da jeg fandt den, at den ikke kunne flyve mere for den lå bare der midt i det hele og fløj ikke væk. Jeg er glad for, at den ikke hvade brækket noget og at den ikke blev kørt ned.

Desværre nåede jeg ikke at tage et billede af lillefuglen, men jeg er sikker på at det var en gråspurv, for den så sådan ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar